OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
„MULTISTAL & LOHMANN” SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Multistal & Lohmann Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, ul. Nad Wierzbakiem 17/1, 60-611 Poznań
Sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000066075
NIP: 781-15-90-772
Kapitał zakładowy: 1.099.000,00 PLN
I. Definicje zastosowane w niniejszym dokumencie:
- OWS – Ogólne Warunki Sprzedaży, mające zastosowanie do wszystkich umów sprzedaży i świadczenia usług zawieranych przez „MULTISTAL & LOHMANN” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Nad Wierzbakiem 17/1.
- Sprzedający – „MULTISTAL & LOHMANN” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Nad Wierzbakiem 17/1.
- Kupujący – każdy kontrahent Sprzedającego.
- Strony – łącznie Sprzedający i Kupujący.
- Towar – produkty znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedającego.
- Usługa – usługi świadczone przez Sprzedającego na rzecz Kupujących.
- Umowa – czynność prawna dokonana pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, w ramach której Strony uregulowały warunki współpracy w zakresie zakupu i dostawy Towaru, obejmujące określenie m.in. jego rodzaju, ilości, ceny, miejsca i terminu dostawy oraz terminu płatności.
II. Postanowienia Ogólne
- OWS stanowią integralną część każdej Umowy sprzedaży Towaru i Usług zawieranych przez Sprzedającego i Kupującego, chyba że Strony wyraźnie postanowiły wyłączyć ich stosowanie, w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zapisów OWS nie stosuje się wobec Umów w zakresie, który w Umowie został uregulowany odmiennie.
- Strony wyłączają stosowanie wszelkich ogólnych warunków zawierania umów obowiązujących u Klientów.
- OWS udostępnione są w siedzibie Sprzedającego, w Działach Handlowych w poszczególnych Oddziałach jak również na stronie internetowej www.multistal.pl.
III. Przedmiot sprzedaży
- Przedmiotem sprzedaży są wyroby hutnicze, usługi oraz wszelkie inne materiały i Towary znajdujące się w ofercie handlowej Sprzedającego.
- Przy cięciu na wymiar zostaną zachowane następujące tolerancje :a. Pręty okrągłe i płaskie o przekroju do 300 mm – tolerancja cięcia -0/+5mm :
- Pręty okrągłe i płaskie o przekroju do 300 mm – tolerancja cięcia -0/+5mm
- Pręty okrągłe i płaskie powyżej przekroju 300mm – tolerancja -0/ +10mm
- Blachy docinane na wymiar-0/ +15 mm
- Płyty docinane na wymiar -0/ +15mm
- Jeżeli Kupujący zleca cięcie z większą dokładnością aniżeli cięcie z tolerancjami Sprzedającego – przyjęcie zamówienia wymaga pisemnej akceptacji Sprzedającego.
- Sprzedający nie zapewnia przydatności danego Towaru do określonego zastosowania. Ryzyko przeznaczenia i zastosowania Towaru zakupionego przez Kupującego leży wyłącznie po jego stronie. Wszelkie ewentualne informacje udzielane w tym zakresie przez Sprzedającego lub jego pracowników mają charakter grzecznościowy i nie mogą być traktowane jako podstawa do konkretnego stosowania.
- Sprzedający zapewnia, że produkty odpowiadają obowiązującym normom.
- Wszystkie materiały oferowane przez Sprzedającego przeznaczone są do obróbki wiórowej jeżeli nie zaznaczono inaczej.
IV. Atesty handlowe
- Do sprzedawanego Towaru Sprzedający załącza kopię atestu handlowego wytwórcy Towaru, z zastrzeżeniem, iż kopia ta nie zawiera danych wytwórcy Towaru z uwagi na ich objęcie tajemnicą handlową Sprzedającego.
- Sprzedający może, na żądanie Kupującego, zaświadczyć zgodność danych wskazanych na kopii atestu handlowego z oryginałem.
V. Zawarcie Umowy
- Sprzedający przyjmuje zamówienia: osobiście, mailem, faksem, pocztą i telefonicznie.
- Zamówienie musi określać rodzaj materiału, ilość, dokładne wymiary, docelowy wymiar detalu, jaki Kupujący chce uzyskać po obróbce (tak zwany wymiar „na gotowo”), oczekiwany termin dostawy, warunki dostawy i płatności, imię i nazwisko osoby upoważnionej do złożenia zamówienia, nazwę firmy, NIP oraz adres siedziby firmy.
- Do zawarcia Umowy dochodzi, jeżeli Zamówienie określone w punkcie 2 zostało złożone w formie pisemnej bądź elektronicznej i jest zgodne z ofertą handlową Sprzedającego a termin i warunki dostawy oraz warunki płatności zostaną przez Sprzedającego zaakceptowane. Jeżeli któryś z warunków nie jest spełniony, do zawarcia umowy dochodzi gdy wszystkie warunki zostaną jednoznacznie zaakceptowane przez Strony.
- Minimalna wartość zamówienia wynosi 50 zł netto.
VI. Cena
- Cena sprzedaży jest ceną netto, która zostanie powiększona o właściwą stawkę podatku VAT.
- Cena jest zgodna z ofertą cenową do dnia obowiązywania oferty, w pozostałych przypadkach obowiązuje cena ofertowa Sprzedawcy z dnia wystawienia faktury.
- Wszystkie dodatkowe koszty powstałe w związku z realizacją zamówienia, m.in. cięcie, pakowanie, foliowanie, koszty przeładunku, obciążenia publicznoprawne, obciążają Kupującego, chyba że Strony postanowiły inaczej.
- Sprzedający ponosi koszt załadunku Towaru, Kupujący ponosi koszt rozładunku Towaru, niezależnie od tego kto ponosi koszty transportu.
- Wszelkie rabaty i upusty udzielane przez Sprzedającego wymagają dla swej ważności potwierdzenia na piśmie. Jeżeli ustalenia dotyczące udzielonego rabatu bądź upustu nie są jednoznaczne i budzą wątpliwości, rozstrzyga się je na korzyść Sprzedającego.
- W sytuacji zmiany czynników cenotwórczych niezależnych od Sprzedającego, w okresie pomiędzy dniem zawarcia Umowy a dniem jej wykonania, np. nagła podwyżka cen przez dostawców Sprzedającego, wzrost obciążeń publicznoprawnych, w tym opłat celnych, Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego podwyższenia ceny sprzedaży Towaru, w granicach faktycznego wzrostu wynikającego z wystąpienia określonej zmiany czynników cenotwórczych. Jednostronne oświadczenie Sprzedającego o podwyższeniu ceny jest skuteczne z chwilą złożenia go na piśmie Kupującemu.
VII. Warunki płatności
- Termin płatności należności z tytułu sprzedaży Towaru oraz świadczenia Usług określa Sprzedający na fakturze VAT, chyba że Strony uzgodniły termin płatności indywidualnie.
- Za dzień zapłaty uważa się dzień wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego.
- Kupujący nie jest uprawniony do potrącania swoich wierzytelności z wierzytelnościami Sprzedającego bez zgody Sprzedającego wyrażonej na piśmie.
- W przypadku niedotrzymania przez Kupującego terminu płatności, Sprzedający może zmienić dla kolejnych zamówień wszystkie dotychczasowe warunki płatności i dostawy, w tym uzależnić wykonanie kolejnych zamówień od zapłaty za Towar lub Usługę z góry.
- Jeżeli Kupujący popadnie w opóźnienie z zapłatą za Towar lub Usługę przekraczającą 30 dni, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy.
- W przypadku uzgodnienia przez Strony przedpłaty, zamówienie zostanie skierowane do przygotowania po uiszczeniu uzgodnionej całej przedpłaty.
- W sytuacji pogorszenia się sytuacji finansowej Kupującego, Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od uzgodnień w przedmiocie odroczenia terminu płatności za dostarczony Towar bądź usługę. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego dokonania oceny sytuacji finansowej Kupującego.
VIII. Dostawa
- Towary sprzedawane według wagi będą ważone z następującą dokładnością: poniżej 1t – z dokładnością do 2 kg, od 1t do 3t z dokładnością do 5 kg; powyżej 3 t z dokładnością do 10 kg.
- Sprzedający ma prawo dostarczyć ilość zamówionego towaru z tolerancją +-10%. W takim przypadku Kupujący ma obowiązek towar przyjąć i zapłacić za niego według rzeczywistej wagi Towaru wskazanej na fakturze, zgodnie z uzgodnionym terminem płatności.
- Towary cięte na wymiar zostaną zafakturowane według wagi przed pocięciem.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo wcześniejszej dostawy lub opóźnienia w stosunku do ustalonego terminu realizacji zamówienia do 7 dni roboczych.
- Wszelkie ryzyka przypadkowej utraty bądź uszkodzenia Towaru przechodzą na Kupującego w momencie wydania towaru Kupującemu, przewoźnikowi lub innej osobie upoważnionej przez Kupującego.
- Dostawa następuje z chwilą wydania towaru Kupującemu, przewoźnikowi lub innej osobie upoważnionej przez Kupującego, a w przypadku odbioru własnego Towaru, również z chwilą postawienia Towaru do dyspozycji Kupującego.
- W przypadku odbioru własnego Towaru dokonanego przez Kupującego, za prawidłowe załadowanie Towaru z magazynu Sprzedającego na samochód podstawiony przez Kupującego, odpowiedzialność ponosi wyłącznie Kupujący. Sprzedający może odmówić załadunku Towaru, gdy pojazd podstawiony przez Kupującego nie jest dostosowany do załadunku Towaru.
- W przypadku nieodebrania Towaru dostarczonego zgodnie z treścią Umowy i warunkami OWS, Sprzedający ma prawo obciążyć Kupującego całkowitą wartością towaru, materiału, kosztu cięcia i transportu oraz składowania towaru.
- W przypadku odbioru towaru przez Kupującego transportem własnym, odbiór powinien nastąpić w terminie 7 dni od daty przygotowania zamówienia, zgodnie z Umową i warunkami OWS. Nieodebranie materiału w podanym terminie upoważnia Sprzedającego do naliczania kosztów składowania w wysokości 1,5% wartości dostawy za każdy dzień składowania.
- W przypadku nieodebrania Towaru przez Kupującego, Sprzedającemu służy uprawnienie do naliczenia kary umownej w wysokości 0,5% wartości nieodebranych wyrobów za każdy dzień opóźnienia, jednak nie więcej niż 100% wartości Towaru oraz dochodzenia naprawienia szkody na zasadach ogólnych.
IX. Zastrzeżenie własności
- Własność Towaru przechodzi ze Sprzedającego na Kupującego z chwilą zapłaty wszelkich należności z tytułu jego sprzedaży.
- W przypadku przetworzenia Towaru przez Kupującego, którego własność pozostała jeszcze przy Sprzedającym , Sprzedający staje się jedynym właścicielem produktu powstałego w wyniku przetworzenia Towaru bez obowiązku zwrotu nakładów Kupującego.
X. Odpowiedzialność Sprzedającego i reklamacje
- Reklamacje ilościowe muszą być zgłoszone w chwili odbioru Towaru przez Kupującego w formie pisemnej – listem poleconym bądź mailem przesłanym na adres marketing@multistal.com.pl za potwierdzeniem odbioru.
- Kupujący musi udostępnić do kontroli Sprzedającemu całą ilość reklamowanego Towaru w formie nieprzetworzonej w jakikolwiek sposób i w obecności pracownika Sprzedającego dokonać ponownego zmierzenia/zważenia bez obciążania Sprzedającego jakimkolwiek kosztem.
- Sprzedający rozpatrzy reklamację ilościową w ciągu 14 dni od otrzymania pisemnego zawiadomienia.
- Reklamacje jakościowe pod rygorem ich nieuznania muszą być przesłane za potwierdzeniem odbioru Sprzedającemu w formie pisemnej listem poleconym bądź mailem na adres piotr.borszlak@multistal.com.pl .
- Na wezwanie Sprzedającego Kupujący na swój koszt dostarczy reklamowany materiał do wskazanego magazynu Sprzedającego wraz ze wszystkimi dokumentami dotyczącymi tej transakcji tj. kopią faktury Sprzedającego, kopią atestu wytwórcy.
- W przypadku reklamacji jakościowej Sprzedający może wykonać ekspertyzę reklamowanego materiału na swój koszt.
- W przypadku nieuznania reklamacji Kupujący pokryje koszty transportu oraz dodatkowych ekspertyz jakie poniósł Sprzedający w związku z reklamacją.
- Roszczenia Stron dotyczące zwrotu kosztów transportu oraz dodatkowych ekspertyz i innych związanych z reklamowaniem Towaru muszą być przedstawione pisemnie wraz z dowodami ich poniesienia (m.in. faktury, rachunki, dowody zapłaty).
- Sprzedający po uzyskaniu kompletu dokumentów przekaże sprawę do rozpatrzenia Producentowi.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego w każdym przypadku jest ograniczona do wartości sprzedanego materiału.
- Stosowanie przepisów o rękojmi zawartych w art. 556 i następnych kodeksu cywilnego wyłącza się, chyba że Kupujący jest konsumentem.
- Sprzedający zwolniony jest z odpowiedzialności za wady towaru, gdy ich przyczyna leży po stronie producenta.
XI. Postanowienia końcowe
- W przypadku zaistnienia siły wyższej (np. strajki, powodzie, pożary, eksplozje, trzęsienia ziemi, rozruchy), wykonanie obowiązków umownych przez Strony ulega zawieszeniu przez okres ich trwania.
- Zastosowanie mają wyłącznie przepisy prawa polskiego.
- Wszelkie spory wynikające z umów sprzedaży pomiędzy Sprzedającym a Kupującym będą rozstrzygane polubownie, a w przypadku niemożności dojścia do porozumienia w sądzie właściwym dla siedziby Sprzedającego